Canımmmm Ailemmmm

Canımmmm Ailemmmm
Hayatımın Aşkı..

17 Ocak 2013 Perşembe

Hastalık:((

Yılbaşından tam 1 gün önce burnun akmaya başladı. Hemen Alev'e msj attım, çünkü biliyorum sen bir anda hastalanıyosun, boğazındada hırıltı vardı. Tahmin ettiğim gibi ventolin nebuli verelim dedi. Günde 3 kere buharı verdim, fakat hiçbir yararı olmadı, öksürük ve hırıltı daha da arttı. Yılbaşı günü dedenle biraz fazla oynadığınız için öksürüğün çoğaldı. Nerdeyse bütün gece uyumadın 15dk bir kalktın ve feci bi öksürüğün vardı, ıhlamur bal karışımı çaylar da yaptım ama nafile bir türlü hırıltılın çözülmüyordu. Çok uykun vardı ama öksürükten dolayı uyuyamadığın içinde acayip halsizdin.Artık gözler küçülmüş kıpkırmızı olmuştu. Yılbaşının ertesi sabahı hemen hastaneye gittik ( Fatih Üniversitesi) Bu arada salgın varmış galiba tam 12 çocuk vardı bizim dışımızda:((

Doktor daha girer girmez çok hırıltısı var dedi, dinledi, boğazlar kıpkırmızı olmuş, akıntısı çok dedi. Tam bu arada seni muayene ediyoduki sen hoopppp heryere kustun.Aslında kusmak biraz rahatlattı seni, hep balgam çıkardın. Antibiyotiksiz ( AMOKLAVİN) geçmez dedi, çocuğu süründürmeyelim, bide ateş olmadan ilaca başlayın dedi. Ayrıca akıntısı çok fazla olduğu için de SUDAFED kullanmanız lazım dedi.

Amoklavinin çok güçlü bir antibiyotik olduğunu biliyodum, hatta hiç kullanmadım hemen Alev'e sordum o da tahminimdeki gibi Amoklavin yerine ZİNNAT kullanalım dedi. Sen hastane dönüşü artık baygın düşüp uyudun. Akşam ilacı vericez aman Allahım mümkün değil içiremedik, neler neler yaptıksakta yok içmedin, artık bi ara şırıngayla ağzına boşaltım onuda kendini kusturarak çıkardın. Bu arada öksürük ve hırıltı o kadar çokki bir türlü rahatlamadın.

Neyse en sonunda meyve suyuna ve sütüne katarak içirmeyi başardık. Yanlız Sudafedi verdikten sonrada 2 gece müthiş huzursuzdun hiç ama hiç uyumadın, ki daha önce hiç yapmadığın bişey, resmen sabaha kadar çırpındın. Meğersem ilaçtan olmuş, sudafed çok güçlü bir ilaçmış( ki doktorda söylemişti ama kullanmak zorundayız başka türlü geçmez muadili yok demişti)ve yan etkisi kalp çırpıntısı yaptı sende. Ben aklımı oynatıyodum valla, hemen kestim, ama bi taraftanda çok hastasın  ne yapacağımıda bilemedim.

3 günden sonrada antibiyotiği de asla içmem diye direkttin, anladın süt ve meyve suyuda içmez oldun, gene çaresiz kaldım, Alev'e sordum içiremiyorum, hala hasta öksürüğü, burunakıntısı hiçbir azalma olmadan devam ediyor diye. O da hemen antibiyotiği değiştirelim duocid verelim dedi. Daha bir kere vermemle ishal, vücutta kabarıklık, alerji artması oldu, ama 2 gün kullandık gene, baktım olacak gibi değil onuda kesitim hemen. Bu arada da biraz düzelmiş gibiydin. Hatta burun akıntın, öksüğün geçmişti. Taki bu 4 gün falan sürdü.

Dün itibariyle gene burnun akmaya, öksürmeye başladın, hatta burnun yeşil yeşil akıyodu, kuşnurnu+ihlamu+bal karışımları yaptım ama gene halsizleştin, hatta evde salonda yattın üstünede battaniye örtüm baya bi dinlenmek istedin büyük adam gibi ama gece de gene burnundan uyuyamadın, açıyorum açıyorum genede akıntın çok tıkanıp uyandın. Bu sabah ilk GÜVEN HASTANESİNE götürdüm, her zamanki gibi doluydu, doktor vizitteymiş falan filan sıra çok gösteremedim. Hemen TOBB ETÜ hastanesine gittik, orda doktor baktı, evet hastalığı geçmemiş, akıntısı var ayrıca kulaklarının içi kızarmış dedi. Ama artık ilaç vermek istemediğimi söyledim, o da haklısınız 2 gün bekleyelim fakat iltihap artarsa başka çare yok dedi. Bugün evde gene doğal yollarla deniyorum inşallah geçicek bebeğim. Cumartesi tekrar gidicez, bu sefer bizi KBB doktoruyla beraber izleyecekler. Eğer iltihapta artma varsa 2 gün iğne tedavisi verecekler. Yanlız dedi sadece yatarken 5 damla Zyrtec damla verelim, biraz olsun rahatlatalım, akıntıyı keselim dedi. Şimdilik daha iyisin inşallah ilaçsız atlatmaya çalışıcaz ufaklık...

Bu arada alerjik bünyeli çocuklar böyledir, çabuk hastalınırlar, ve iyileşme süreleri daha uzundur dedi...

Hiç yorum yok: