Canımmmm Ailemmmm

Canımmmm Ailemmmm
Hayatımın Aşkı..

25 Ocak 2013 Cuma

Kulak Sıvısı

 Hastalığımız hala geçmedi ufaklık, Tobb Etüdeki doktorumuz Meltem hanımda Cumartesi randevumuz vardı, gene kontrol etti seni öksürüğü var dedim, burun akıntısı hala devam ediyor. Seni kontrol ederken KULAKLARINDA SIVI OLDUĞUNU gördü, gerçi geçen seferde görmüştü ama hastalıklarda olabiliyor, geçmesi biraz zaman alabilir ama kontrolümüzde olması gerekir demişti. Bu sefer baktı ki değişiklik yok, Pelin hanım Zyretc damla devam edelim, antibiyotik vermiycem, biraz daha bekleyelim dedi. Ama ateş yada öksürükte artma olursa beni mutlaka arayın dedi. Hastaneden çıktığımızda çok huysuzdun hafif hafif öksürüğünde artmaya başlamıştı. Fakat akşama doğru acayip oldu öksürüğün, artık aralıksız öksürmeye başladın. Hiçbişey yaramadı, öyle sıcak mıcak çaylarda kesmedi hiç. Hemen Meltem hanımı aradım, Tavegyl verelim dedi. Yatmadan önce verdim, biraz olsun rahatladın, gene çok öksürdün ama pek uyanmadın. Pazartesi günü meltem hanım aradı beni ( ki çok şaşırdım ve çok memnun oldum) durumunu sordu, tavegyl devam edelim, perşembe günü mutlaka gelin, tekrar görmek istiyorum dedi. Çarşamba gecesi gece saat 03.30 da bi kalktın ateşler içindesin, 39.5 derece olmuş, hemen soydum, sürekli üstünü değiştirdim, yarım ölçek calpol verdim de anca 05.30 da tekrar uyuttum seni. Sabah kalkar kalkmaz gittik, hemen baktı Meltem hanım, kulaktaki sıvı aynen duruyor, eeee ilaçsız devam edemeyiz, ateşde başladı, antibiyotik verelim dedi. Zitromax yazdı. Haftaya tekrar görmem lazım, hatta bi KBB uzmanınında görmesi lazım dedi. Ben tabi hemen ordan çıkar çıkmaz KBB ci araştırdım, babanın bulduğu çok iyi bir KBB uzmanına gittik akşam 17.30da. ( Doç. Dr. Kaan Beriat)

 Öncelikle Meltem hanımı tebrik etti, çünkü kulaktaki sıvıyı her çocuk doktoru farketmez, ki bu çok önemlidir dedi. Senin ağrı eşiğinin yüksek olduğunu bu zamana kadar hiç kulağım arıyor diye göstermediğini, yada ağrıdan dolayı çok huzursuzlanmadığını belki bu yüzden kulağını hemen anlamadığımızı söyledim.

 Bi kere alerjik yapılı bi bünye olduğun için, bu sıkıntılar malesefki hayatınızda olmuş ve olacaktır dedi. Alerjik bünyeli çocuklarda, farenjit, bronşit, bronşiyolit, zatüre, üst solunum yolları enfeksiyonu sıklıkla görülür dedi. Öncelikle; alerjik bünyeli çocuklarda;

- Günde 1 yumurta

- Nerdeyse hergün Kırmızı et yemesi çok önemlidir dedi.

-Abur cubur hayatınızda olmayacak, öyle jelibon, gazlı içecek falan yemeyecek dedi. Ben bu zamana kadar yediğin tek abur cuburun kinder bisküvi ve eti cicibebe bisküvi olduğunu söyledim. Sorun yok, onlar çok zararlı besin değil, ama boyalı gıdalardan kesinlikle uzak tutun dedi.

-Günde 6 öğün yemeğini mutlaka yedirin dedi.

-Oda ısısı 23-24 dereceyi geçmesin ama mutlaka uyku tulumuyla yatırın dedi. Asla üşümesin, terleyebilir ama sakın üşütmeyin dedi.

-Odasında mutlaka nem olsun, burnunun kurumasına izin vermeyin dedi. ( Ki bunlara zaten çok dikkat ederiz)

-Evin içinde asla çamaşır kurutmayın dedi.

-Peluş tüm oyuncakları kaldırın, tüylü oyuncaklarla oynmasın dedi.

- İşte parfüm, oda spreyi falan kullanmayın dedi.

Şimdi bunları bize zaten alerji doktorumuzda söylemişti, bunlara zaten fazlasıyla dikkat ediyorduk ama ayrıca KBB uzmanından duymakla daha ciddileştik tabi.

Neyse gelelim asıl konuya, kulak sıvına baktı, ve dediki, siz bana gelene kadar antibiyotik kullanmışsınız, bu zamana kadar kulak sıvısı geçmeliydi dedi. Ama ben senin asla ilaç içmediğini, ne biliyim suya, meyve suyuna falan katarak verdiğimizi tabi onunda kimi zaman tamamını içtiğini, kimi zaman içmediğini söyledim. Bu arada dediki biz genelde Pediatride asla SUDAFED, DUOCID, ZİTROMAX, ZİNNAT gibi ANTİBİYOTİKLER vermeyiz.  Çoğu zaman ilaçsız tedaviyi deneriz, ama sizin durumunuzda, evet doğrudur antibiyotik kullanırız ama AMOKLAVİN veririz dedi. keşke siz en başta sadece onu kullanmış olsaydınız dedi. Bende kendi doktorumuz uygun bulmadığı için kullanmadığımızı söyledim. ( Şimdi burda ufaklık, 2 doktorda birbirinden farklı şeyler söylerse,
anne içgüdüsü ve anne mantığı devreye girer)

Ve bize 10 gün boyunca kesintisiz kullanmak üzere SUPRAX verdi. Çünkü kulaktaki sıvı önemli, antibiyotik tedavisi veriyorum, 10 gün sonra geleceksiniz tekrar kontrol edeceğim, geçmemiş olursa birdaha ilaç tedavisi vermiycem, 6 ay boyunca 15 günde bir kontrol edicem, 6 ayın sonunda sıvı hala duruyorsa KULAĞINA TÜP TAKICAZ dedi. Evet doğru duydun TÜP. Tabi biz babanla çok korktuk çünkü geneldede, bu sıvının çok geçmediğini sonunda tüp takıldığını söyledi. Ayrıca tüp takılmaz ve 6 ay beklemenin sonunda tedavi etmezsek, sıvı artık zarar vermeye başlar, sağırlık, zeka gelişimine kadar ilerler  dedi.

Biz babanla nefessiz dinliyorduk, bunun çok kötü bişey olmadığını anlatmaya çalıştı. Tabi çokta rahatladığımız söylenemez, ama şuna şükrettik gerçekten, Meltem hanım çok iyi bir doktormuş, çünkü birçok  çocuk doktoru bu durumu farkedip KBB uzmanına yönlendirmez, kulak sıvısını da çok zor görür dedi. Biz erken farkettik, inşallah ilaçlı tedavide bu durumu çözebiliriz dedik.

Şimdi önümüzde bi 10 gün var ufaklık, inşallah ilaçla çözeriz. Diyelim geçmedi, bide 6 ay bekliycez. Merak etme ufaklık, annen ve baban senin için en doğru olanı mutlaka yapacaktır:)


-

Hiç yorum yok: