Canımmmm Ailemmmm

Canımmmm Ailemmmm
Hayatımın Aşkı..

21 Ocak 2012 Cumartesi

11. AY BİTTİ

11. AY BİTTİ

Ufaklık, bugün tam 11. aynı bitirdin, büyüdün koca adam oldun. Doğum gününe çok az kaldı, ben nasıl heyecanla o günü bekliyorum, sanki seni tekrar doğuracağım o kadar heyecanlıyım anla artık.
Her defasında zaman hızla geçiyor diyorum ama hakikatende hızla geçiyor. Beraber sürekli vakit geçirmemize rağmen, ben bile her kalktığında yüzünü, hareketlerini, davranışlarını hep değişmiş buluyorum. İnsanın yanıbaşında birinin büyüdüğünü görmesi çok garip bir duyguymuş.
Gelişimin gayet güzel ilerliyor bebeğim, çok çabuk öğreniyor, çok çabuk anlıyorsun. Bu ay neleri yapman gerekiyormuş, sen neleri yapabilmişsin bi bakalım,

ZİHİNSEL GELİŞİMİNE GÖRE;

*Tak-Çıkar nesneleri yerinden çıkarabiliyosun, yerine koymayı ( tam olarak) daha yapamadın ufaklık, yerini biliyosun ama anne yardım edecek.
*Nesneleri bilinçli olarak yerlerine koyabiliyorsun.
*Şişeden, kutudan objeleri çıkarabiliyosun.
*Amacına ulaşmak için önüne gelen nesneleri kullanabiliyosun.
*Adım adım setindeki deliklere çubukları anne yardımıyla yerleştirdin, kendin yapmıyosun çubukları dişini kaşımak için kullanıyosun.

DİL GELİŞİMİNE GÖRE;

*Herkesin çıkardığı ritmik sesleri taklit edebiliyosun. Sadece babanın yüz ifadelerini taklit ediyosun ama.
*İstediğin birşeyi belirtmek için NÜÜÜÜÜÜ demeyi öğrendin, mutlaka anlatıyosun bize. Ama ben bişeyi göster dersem onu göstermiyosun ufaklık.

MOTOR GELİŞİMİNE GÖRE,

*Kaşığı ağzına götürebiliyosun.
*Yuvarlak kutunun kapağını kapatıyosun
*tay tay durabiliyosun, ama durduğunu anlayınca korkup oturuyosun.
*Tutunarak ayakta dururkrn öne doğru eğilebiliyosun.
*Ayakta dururken düşmeden oturabiliyosun.
*Parmak ucunda durabiliyosun. ( mama sandalyesinin tepsisine basıyosun bu şekilde)
*Elinden tutulduğunda yürüyosun ama dengeni kaybederek.
*Çömelebiliyosun, eğiliyosun.
*Tutunarak tüm evi dolaşabiliyosun.

DUYGUSAL-SOSYAL GELİŞİMİNE GÖRE,

* Elindeki nesneleri uzatığ veriyosun ( canın isterse)
*Yabancı korkun hiç olmadı inşallah bundan sonrada olmaz.
*yanlış bişey yaptığını biliyosun ANLIYOSUN, ASLA SUÇLULUK DUYMADAN TEKRAR YAPMAYA ÇALIŞIYOSUN.
*İlgi odağı olmaktan hoşlanıyosun, senin dışında konuşmamıza izin vermiyosun.
*HAYIR kesinlikle anlıyosun ama ASLA TAKMIYOSUN.

Ufaklık bunlara ek olarak bu ay,

* 2 diş çıkarttın
*İlk arabamı çok güzel kullanmaya başladın
*Kıskançlıkların başladı, anneyi babadan, babayı anneden
*Öpmeyi öğrendin
*"gel gel", "by by", "alkışşşş" bilinçli bi şekilde yerlerine göre yapabiliyosun.
*Masanı altını mesken tuttun
*Sıralayarak tüm evi geziyosun
*Mutfakta alt tarafta ne kadar çekmece varsa hepsini DAĞITIYOSUN
*Buzdolabını keşfettin
*Pusetinde hiç rahat durmuyosun, ayağa kalkmaya çalışıyosun
*patates, salatalık, havuç elma ıssırarak yiyebiliyosun
*Anneye kızıp, bozuluyosun
*topların kaçtığında koltukların altına eğilip bakıyosun, alabileceğin mesafedeyse alıyorsun.
*Güldüğümüzde sen de gülüyosun.
*Banyo yapmaktan çok keyif alıyosun ama BAŞINI YIKATMAKTAN HİÇ HOŞLANMAMAYA BAŞLADIN.
*Babayla beraber anneye yardım ediyosun.
*Babayla bir olup anneyi sinir ediyosun :)))

Canım bebeğim, bu ayda ne kadar çok şeyi öğrenmişsin dimi.seninle gurur duyuyorum, hergün yeni bir DEMİR ile uyanmaya bayılıyorum. Seni çok seviyorummmm...

Hiç yorum yok: