Canımmmm Ailemmmm

Canımmmm Ailemmmm
Hayatımın Aşkı..

22 Aralık 2011 Perşembe

10.ay bitti

Ufaklık, ne kadar hızlı büyüyosun sen ya. Hergeçen gün yeni bir başlangıç bizim için. Bazen senin yaptıklarını takip etmekte zorlanıyoruz. Sen her zaman harika bir bebek oldun bebeğim. Evet bazen zorlanıyorum, bazen yoruluyorum, bazen yanlız kalmak istediğim de oluyor. Ama sonunda hep şunu düşünüyorum. Sen hayatıma öyle bir renk getirdin ki işte ben bunu hiçbişeye değişmem. Daha bu sabah babana dedim, Demir gelmeden önce bizi seçmiş ( anneler dünyasında bebeklerin gelmeden önce annelerini seçtiğini söylerler) biz çok şanslı bir aileyiz diye.
Gelelim bu ay neleri yapabilmişsin bebeğim. Hem adım adım setinden, hemde Alev'in dediklerine bakarak değerlendirelim:)))

ZİHİNSEL GELİŞİMİNE GÖRE;

*Nesneleri evirip çevirip bütün parçalarını ayrı ayrı inceleleyebiliyorsun. ( sonrada guppp ağıza)
*Tamamen saklı olan bir oyuncağı bulabiliyosun.
*Bir kişi yada nesnenin, görüş alanı içinde olmasa bile varlığını sürdürdüğünü anlayabiliyosun. ( artık ben yanından gider gitmez değilde 5 dk sonra falan beni çağırıyosun)
*Bazı yapılan hareketleri taklit edebiliyosun. ( Bu işi en iyi teyzeyle yapıyosun. Ayrıca onu korkutmaya bayılıyosun)
*Basit talimatları anlıyosun yerine getirdiğin zamanlar oluyo. ( hayır dediğimde bazen dinliyosun :)))
*Parmağınla istediğin herşeyi gösterebiliyosun. ( mamamamama diyerek tabi)

DİL GELİŞİMİNE GÖRE;

*Amaca yönelik seslendirmelerini yapabiliyosun. ( anne, baba, dede, ennenne, mama)
*Yeni sesleri taklit etmeyi deniyosun. ( Bak bunuda en iyi teyzenle yapıyosun. O sesini kartlaştırarak hooo diyor sende aynısını yapıyorsun)

MOTOR GELİŞİMİNE GÖRE;

*Kutunun kapağını kaldırıp işaret parmağınla hatta diğerlerini de ona iştirak ettirerek karıştırabiliyosun.
*Bir elini diğerine tercih etmeye başladın. Ama haka hangi elini temelde kullanıyosun o belli değil işte. Baban solak olduğu için aslında bize sol daha yakın gibi geliyor.
*Oturuyosun.
*Eşyaya tutunarak HEMEN kalkabiliyosun hatta SIRALIYOSUN. Koltuklarda cirit atıyosun.
*Bir kabın içine nesneleri koyup, çıkarabiliyosun.
*Parmaklarını kullanarak yiyecekleri ağzına götürebiliyosun. ( yanlız uzun nesneleri bebeğim, salatalık, havuç, patates kızartması gibi) daha küçük taneleri pilav gibi olanları parmaklarınla inceleyip, yere atıyosun.

DUYGUSAL-SOSYAL GELİŞİMİNE GÖRE;

*Müzik eşliğinde ritmik olarak vücudunu hareket ettirebiliyosun. ( göbek, popo müthiş tatlı)
*Amaca yönelik olarak ellerini hareket ettirebiliyosun. ( gel gel ile bay bay bazen karışıyo ama :)))
*Onaylanmayı yada onaylanmamayı ayırt edebiliyosun. ( onaylanmamak daha çok hoşuna gidiyor ama :))
*Bizlere oyuncağı uzatıyosun ama istediğinde veriyosun.
*Kendi ismini bilip tepki veriyosun.

Bak ufaklık teoride bunları yapabiliyosun. Haa bu arada bunlar bu ay yapabilmen gerekenlerdi, bunların bazılarını çookkk önceden yapmışlığın var ama ben o kadarda çetelesini tutmuyorum. Aylık gelişimine bakıyorum sadece:))

Ayrıca bu ay sendeki değişikliklere gelince;

*Oyuncaklarınla arandaki dialoglar değişti bi kere; yani önceki ay elinden düşürmediklerinin bu ay yüzüne bile bakmadın.
*Bu ay ki gözdelerin, halkalar, kutucuklar, TOPLAR, aktivite masan ( yeni geldi ama ), ve ARABALARIN. Bak bu arada şunu söyliyim sana, sen babanın taaa bebekken oynadığı arabalarla oynuyosun. Babannen hepsini saklamıştıda.
*Eline bez parçası geçince hemen toz almaya başlıyosun:))
*Buzdolabı süslerine hiç rahat vermiyosun, elinin uzandığı yerlerindekini hemen atıyosun.
*Ünitede ne kadar eşya varsa hepsini BİLİNÇLİ yere atıyosun.
* "Demir'in annesi nerde" diyorum hemen beni nerdeysem buluyosun.
*Kaç kaç dideğimde kaçıp kahkahalar atıyosun.
*Merdivenden inerken oynadığımız oyun halen ailemizin bir numaralı oyunu.
*Masada bizimle yemek yemeğe bayılıyosun.
* "enne del" diyosun.
*Ananne,dede,teyze, amca, dayı,emine teyze hepsini tanıyosun.
*Kalabalıkta vakit geçirmeyi çok seviyosun. Heleki dedenlerin evinde.
*Sesli oyuncaklara ( hayvan kılığında olanlara) gıcık oluyosun hemen altına alıp vuruyosun. Ama o bir arabaysa BAYILIYOSUN.
*Masa altını çok seviyosun.
*Yiyecekleri bizimde yememiz için bize uzatıyosun.
*Kumandayı TV tutup kanal değiştirmeye çalışıyosun. :)))

Valla aklıma gelenler bunlar bebeğim, daha da aklıma gelirse eklerim nasıl olsa.
Seni seviyorum ufaklık...Seninle her zaman GURUR duyduğumu asla unutma.

Hiç yorum yok: