Canımmmm Ailemmmm

Canımmmm Ailemmmm
Hayatımın Aşkı..

8 Mart 2013 Cuma

24. Ay Kontrolü

Dün Alev'de 24. ay kontrolümüz vardı ufaklık, eee tabi artık büyüdüğün için 3 ayda bir gidiyoruz...

Kilon, boyun çok iyi durumda, tam ortalamadaymışsın, çok beğendi. Önce ben anlattım, 2 yaş sendromumuzu ve benim nasıl çözü bulduğumu, tebrik etti, süper sen zaten en iyisini yapıyosun dedi. Ama daha gördüğün bişey değil, bu artacak dedi. Bu arada sana SALON BEYEFENDİSİ diyor, çok hoşuma gitti.

Öncelikle dedi, 2-3 yaş arası beslenme;

Hergün;

 1 kibrit kutusu kadar peynir
 250-500 ml süt, yoğurt
2-3 çeşit sebzeli 2 kap yemek
en çok 3 adet meyve
1-2 dilim ekmek
1-2 yemek kaşığı tahıl

Haftada;

4 yumurta
3 gün 3 küçük köfte kadar kırmızı et
6-7 adet dövülmüş ceviz
7- 10 tatlı kaşığı bal/pekmez
1-2 gün kurufasulye/nohut/mercimek
1-2 gün balık

beslenme böyle olmalı dedi. Çok rahatladım, listedekilerin hepsini ama hepsini aynı bu oranda hatta yemeklerde fazlasıyla veriyorum sana. Yanlız bikaç sıkıntım vardı onu paylaştım.

1- Hala sabahları tek tek kahvaltı yapmadığını, karışık omlet verdiğimi söyledim. Ayrıca peynirle ve türevleriyle çok geç tanıştığın için tek tek vermeediğimi anlattım. Hiç sorun yok, sen omlete herşeyi katıyosun zaten, o da sıkılmadan yiyosa bırak öyle yesin. tek tek yemesi o kadar da önemli değil, zaten kreşe gittiğinde alışır dedi.

2- Meyveyi hala ıssırarark yemediğini, hergün saat 4'te karışık meyve suyu sıktığımı söyledim. Zaten bir çok meyveye alerjik olduğun için anca bu şekilde verebiliyorum dedim. Çok doğru yapıyosun, sen vitaminini bi şekilde veriyosun, nasıl verdiğin önemli değil, dedi. Yine kreşte alışır, alışmazsa da sıkıntı etme suyunu içiyoya yeter dedi.

3-Hafta içi tamamen beraber olduğumuz için beslenmede hiç sorun yaşamadığımı ama hafta sonları ve tatillerde, resmen biliyosun sende, öğün kaçırdığını, az yediğini, söyledim. Akıllı çocuk tatilde nasıl davranacağını biliyor dedi. Büyüklerde öyledir, tatil günleri farklıyızdır, hiç sorun etme, bırak nasıl istiyosa öyle olsun dedi.

Artık mama sandalyesini kaldır, sandalyede oturarak yesin dedi. Kaşık kullanmadığını, çatal ve elinle yediğini söyledim. Bu yüzden çorbaları ben içiyorum dedim, hayır artık kendi içecek, kaşık kullansın dedi.

TERRİBLE TWO konusunna geldik, BEN BÜYÜDÜM dönemi dedi.

1- eeee ben büyüdüm neden benim istediğim olmuyor??

2- neden anneme muhtacım??

3- içimde bi sıkıntı var ne yapsamda geçse??

dönemine hoşgeldin dedi....

Kendi yapabileceği herşeyi yapmasına izin ver dedi, çok fazla inatlaşmai gerçekten gerekmedikçe HAYIR deme, evde iş var yapsın, sorumluluk ver dedi.

Ayrıca çocuğun yapmasını istemediğiniz bişeyi önce SİZ YAPMAYIN dedi. Doğduğundan beri fazlasıyla önem veriyorum. Bu arada anlattım, yemeklerde babasını örnek alıyor, o ne yerse onu yiyor dedim. Hatta babası bu konuda bana son derece yardımcı oluyor, adamın 30undan sonra damak tadı değişti dedim. Sütlü Yer Elması çorbası yapmıştım geçenlerde, sırf sen ye diye baban koca bir tabak içti.

Çok ev işi yaptır deşarj olsun, enerjisini atsın dedi, masayı topla, bulaşık makinesi yerleştir, çamaşır makinesi beraber at, beraber topla, oyuncak toplat, alışveriş yapın beraber, gelin beraber yerleştirin dedi. Çok mutlu olur dedi. Biz belki daha önce duyduk, belki içgüdüsel şimdi çok hatırlamıyorum ama sen hayatımıza girdiğinden bu yana herşeyi beraber yapıyoruz zaten...

Ona abi diyin, kocaman oldun diyin dedi. Ama bunu motive etmek için kullan, asla yermek için değil dedi.

Bol Bol aktivite yaptır dedi,

Scooter
uzun yürüyüş
basket potası
labirent
puzzle...

Babsıyla pazar günler, PAZARA gitsin dedi. Çok zevk alır, büyüdüğünü hisseder dedi.
Zaten BABAM dönemine girdik, o ne yaparsa taklit edecek dedi.

Kurslara bu arada götürmediğimi, hem havalar soğuk olduğu için hemde hastalıklardan yeni kurtulduğumuz için dedim. Başla dedi, HELEN DORAN VE SMİLE KİDS götüreceğim seni..

Cd çalar al odasına, 3-4 tanede cd ver, kendisi takıp çıkarsın dedi. En sevdiği dedim, Bizde saana CD player aldık, 5- 6 tane çizgi film var ama asla izlemiyosun tak-çalıştır-çıkar daha çok hoşuna gidiyor.

Karaoke mikrofon al, en güzeli imaginariumda var dedi, haftasonu alıcak listesinde,,,
Orjinal bir müzik aleti alın ve mutlaka çalması yönünde teşvik edin dedi.... BATERİ alıvaz sana, o da haftasonu alıcak listesinde...

Mothercare'de 4 dilimli pasta var, onu al hem sayıları hemde parçaları öğrenir dedi.

Puzzle zaten yapıyosun, ikliden üçe geçelim dedi.

Parka gittiğinde BÜYÜTEÇ götür, beraber çiçek ekin, Büyüteçlere karıncalara falan bakın dedi. Bayıldım, hiç aklıma gelmemişti...

Abaküs alın dedi.

Yazar Kasa al, marketçilik oynayın dedi.

DRAMA dönemine girecek

Yalan söyleyebilir
Hayali oyun kurar
hayali arkadaş bulur dedi....

Bu arada KREŞ konusunu konuştum ama onu ayrı değerlendirip yazacağım...

İşte bi kontrolden de harika çıktık ufaklık, çok çok rahatlıyorum Alev'e geldiğim zaman. Daha buraya yazamadığım ama konuşurkende söylediği benim  aklıma gelmeyen o kadar güzel fikirler veriyorki...

Sana TAMAMEN yanlız başıma baktığım için, bilmediğim, hata yaptığım, yada doğru yaptığım şeyleri DOKTORUMUZLA konuşabiliyor olmam benim için çok büyük avantaj. Benim tek yol göstericim oldu.....

Hiç yorum yok: