Canımmmm Ailemmmm

Canımmmm Ailemmmm
Hayatımın Aşkı..

21 Kasım 2011 Pazartesi

9. Ay Bitti

Bugün tam 9. ayın bitti canım, 10.aydan gün aldık. Zaman o kadar çabuk geçiyorki, doğduğun anı hatırlıyorum gerisi bölük pörçük. Sen artık benim evimin küçük erkeğisin. Büyümenle beraber evdeki hareketlilik daha da artıyor tabiki. Hatta sen büyürken, evdeki heryere eşyalarında dolmaya başlıyor. Artık ayrı bir vestiyerliğin bile var. Salon neredeyse senin sayılır. Oyuncakların HERYERDE.
Bundan sonra ay dönümün olduğunda o ay seninle neler yaptığımızıda burda yazacağım ufaklık. Hiçbişeyi ama hiçbişeyi unutmak istemiyorum.
Bu ay bitiminde canım, hem Alev'in söylediği, hemde adım adım setinde ki tüm gelişim etablerını hemen hemen tamamladın. Öncelikle;
1-ZİHİNSEL GELİŞİM' de
*Basit taklitleri yapabiliyosun. ( tel sarar, gel, ce-e, hüüppp)

*Bir kabın altında saklanan nesneleri bulabiliyosun. ( oyuncağını örtünün altına saklıyorum. Sonra nerdeymiş diyorum. Sen örtüyü kaldırıpta oyuncağı buluncada İŞTE BURDAYMIŞŞŞ, AFERİN DEMİR'EEE DİYORUM çok ama çok hoşuna gidiyor.)

*Bir yap-boz parçasını yerinden çıkarabilmen lazım ama... (yap-boz üzerinde değilde üst üste dizilmiş kutucukların var. Onu baban diziyor sen bozuyorsun hatta sonrada onları tekrar eski haline dönüştürmeye çalışıyosun.)

*Düşürdüğün oyuncağı yerden alabilir.( uzanabilirsen, yada yakın mesafedeyse amenna hemen alırsın. yok uzaktaysa, keyfin yoksa, yada uzanamadıysan ANNE alsın diye beklersin)

*Elini kabın içine sokarak tüm oyuncakları dışarı çıkarabiliyosun, baban ve benle oynarkende bizim teşvikimizle içine atabiliyosun.

*Nesneleri elden elde geçirebiliyosun.

2-DİL GELİŞİMİNDE,

* Hece tekrarları yapabiliyosun. ( baba, dede, hem hem)

*iki farklı heceyi birleştiriyosun. ( dıgıl dıgıl)

*Yetişkinlerin ses tonlarını taklit edebilmen lazım ama henüz yapamıyosun.

*Basit sorulara gözünle işaret veriyosun ( anne nerde, baba nerde, lambaya nerede, oyuncak nerede vs vs vs)

*"HAYIR" komutunu anlaman lazım fakat bunu YAPAMIYOSUN ( öğretmek için uğraşıyorum ama ne zaman HAYIR desem acayip gülüyosun)

*Ses tonumun sertliğiyle neyi yapmanı istemediğimi söylesem onu anlayabiliyosun ama. ( Araba seyir haldeyken, kucağa gelmek istiyorsun. Ben sert, kararlı ses tonuyla GELEMEZSİN, ARABADA KOLTUKTA OTURULUR diyorum. Sen hemen kafayı eğip, oyuncağınla oynamaya başlıyosun)

*Birilerinin konuşmalarına sesler çıkararak tepki veriyosun.

*MOTOR GELİŞİMİNDE

*Desteksiz uzun zamandır oturuyosun.

*Emekliyosun.

*Emekleme pozisyonundayken ileri geri sallanabiliyosun.

*Eşyaya tutunup BAZEN ayağa kalkabiliyosun. Normalde tam kalkman lazım ama çok temkinlisin, kendini tam güvende hissetmiyosun. Nadir yapabiliyosun, genelde ellerin eşyada popo yarım havalanmış.

*Nesneleri baş ve işaret parmağınla tutabiliyosun.

*Kitap sayfalarını çevirebiliyosun.

*KAŞIĞINI YİYECEKLE DOLDURAMIYOSUN. ( çok denetmedim, kabahat benim )

*ELLERİNİ ÇIRPAMIYOSUN sadece yan yana getirebiliyosun

*Nesneleri kaba koyabiliyosun.

4-DUYGUSAL-SOSYAL GELİŞİMİNDE

* Yüz ifadelerine göre tepki veriyosun.

*TABIDIK KİŞİLERİ SARILIP ÖPEMİYOSUN AMA KUCAKLARINA GİTMEK İSTİYOSUN.

*AYNADAKİ GÖRÜNTÜNÜ ÖPEMİYOSUN AMA ACAYİP GÜLÜYOSUN.

*Tanımadığın kişilerden korkup ağlıyosun, bana yada babana gelmek istiyosun.

İşte böyle ufaklık, bu ay bunları yapabildin, hergeçen gün daha da artıyor yaptıkların.
Bu arada bunları atlamak istemiyorum,

*Merdivenden inerken kimin kucağındaysan diğerine seni yakalaması için kahkaha atuyosun, EN SEVDİĞİN OYUN.

*Park yatağın içindeki toplarla oynuyosun ama ayakta kalmak istiyosun.

*benle, babayla, dedeyle TOP ATMACA oynuyosun. bayılıyosun bu oyuna topu at diyoruz hiç düşünmeden karşındakine atıyosun ayrıca, babana top attığında o yere kapaklanıp, gülüyor sende top sana geldiğinde dizlerine kapanıp çığlık atıyosun.

*KÖMÜR, PAMUK, KUTUCUKLAR, LABİRENT TOPLAR, IŞIKLI ARABAN,SAKIZ KUTULARI,TAHTA KAŞIK, RENKLİ TOPLAR EN SEVDİĞİN OYUNCAKLARIN

*İstemediğin bişeyi ellerini sıkıp, ıhhhh diye çığlık atarak belirtiyosun.

*Ağlarken anne, başka zaman hep baba diyosun.

*Dedende de artık uyuma melodin var. ( Dedesinin kuzusu)

*Bardağı ağzına götürüp hüüppp yapıyosun (pınar ablan öğretti)

*şapkayı kafana kapatıp ceeee-eee yapıyosun.

*Burnumuzu ıssırmak istiyosun ve yapıyosun.

*Beni yada babanı oyuna çağırabiliyosun.

*Benim yada babanın kucağına gelip, kafanı sokuşturup oyun oynamak istediğini belirtiyosun.

*Babanın el kol hareketlerini yapmaya çalışıyosun.

*Oyun kitabında AYICIK NEREDE dediğimde hemen kağıdı küçük parmaklarınla açabiliyosun.

*Mutfağıma bayılıyosun. favorin su şişelerinin olduğu yer.

*Masa altıda otururken tercih ettiğin kısım.

Bunlarda sık sık yaptıkların meleğim, herşeyini seviyorum, seni seviyorum..

Hiç yorum yok: