Canımmmm Ailemmmm

Canımmmm Ailemmmm
Hayatımın Aşkı..

8 Mayıs 2012 Salı

15.ay kontrolü ( 14 ay 17 günlüksün)

Bugün Alev'de kontrolümüz vardı ufaklık. Öncelikle boyun 2cmden fazla uzamış sevindim, fakat gene kilo almamışsın ama önemli değil babasına çekmiş dedi. Günlük mönünü sordu, anlattım ne yediğini ÇOK BEĞENDİ. Tamamen doğru besleniyor kesinlikle metabolizması 2 kat fazla çalışıyor dedi. Bu arada gene vücudunda kırmızılıklar vardı, ama bu sefer kesin eminim yoğurttan değil. Sohbetimiz sonucunda fazla C vitaminden olduğunu söyledi. Sabahları portakal suyu hemde 2 portakaldan, günde 1 kivi çok fazla dedi. Kiviyi tamamen kestik, portakal yarıya düştü. fazla C vitamini çişini asitlendirir, kuma meyilli olur dedi.  Ayrıca avakado, ananas bir dahaki kontrole kadar DENENMEYECEK BİLE dedi.

Çikolata yada tatlı verebilir miyim diye sordum. Organik çikolata verebilirsin dedi. Yaptığın tatlıların içine, muhallabinin içine benmari usulu hazırlayıp koyarsın dedi.

Bu aydaki bir çocuk 6 kelime söyleyebilir dedi. Sen anne-baba-ananne-dede-teyze-okko-amca-nünü-yaya-onüü-cesuu-arcu-hav hav-kaka 14 kelime söyleyebiliyosun AFERİN dedik ikimizde.

Kakadan konu açılınca, sana öğrettiğimden yaptıktan sonra DEMİR NE YAPMIŞ diye soruyorum o da KAKA diyor dedim. Sizce erken mi başlamışım dedim. Tam zamanında ve en doğru teknikle başladığımı söyledi. Ve tuvalet eğitimi konusunda bolca bilgi verdi.
Tamamen tuvalet eğitimine başlamak için 16.ayın uygun olduğunu söyledi.

TUVALET EĞİTİMİNDE; Özendir ama ASLA ZORLAMA dedi.

Çişi 3yaş
Kaka 3 yaş
Gece çişi 5 yaş da söylenirmiş. Bu yüzden asla zorlama olmayacak eğer olursa çocukta oral dönem saplantısı olur dedi.

Nasıl Özendireceğiz???

1- Her kaka yaptığında yada yaparken AFERİN OĞLUMA KAKASINI NE GÜZEL YAPTI YADA YAPIYOR diyeceğiz.

2-Kaka bezini götürüp banyodaki çöp kutusuna atacağız.

3-Tuvaletten çıkana AFERİN diycez, ben baban için AFERİN BABASI NE GÜZEL KAKASINI YAPMIŞ diycem babanda benim için..

4-Bizimle beraber tuvalete gireceksin ve biz sana anlatıcaz. Bunu mutlaka yap dedi, korkma 21 aya kadar çocuk cinsellikle ilgili hiçbir organı algılamaz o sadece KAKA eylemine odaklanır dedi.

5-KAKAMİ ÖĞRENİYORUM kitabını alınacak.

Peki Ne zaman başlayalım??

yaparken----yapmadan kaka diyorsa-----işaret ediyorsa+ çömelerek yapmayı öğrendiyse hemen FİSHER PRİCE LAZIMLIK ÜSTÜ OTURAKLI APARATLI TUVALETİ alınır ve denenir.
Çömelmesi anatomik olarak, gerki kalan fşizyolojik olarak HAZIR olduğu anlamına gelir.

Geçen haftaki, HAYIR eğitiminden bahsettik biraz, bu konuda mutlaka babayla aynı dili konuşmanız gerekir dedi. Bende yeni yeni aynı dili konuşmaya başladığımızı söyledim. Babanın bana uymaya başladığını söyledim.

Sonra ben sorularımı sordum,

Senin elmayı, armutu, mandalinayı, portakalı normal yemediğini, kavanoz meyve olarak yediğini söyledim. Ne yaparsam yapayım yemiyor dedim. Aslında beni rahatsız etmiyor ama çevremi kastığı için sordum birazda. Sadece muz ve kiviyi yediğini söyledim. HİÇ SORUN YOK, ONLARIN BESİN DEĞERİ OLDUKÇA YÜKSEK YESİN TABİKİ dedi.

Her çeşit peynir yedirebilir miyim dedim, tabiki dedi.

Artık günde 1 kere emzirdiğimi anlattım, 18.aya kadar rahat ol. 18. ayda memeden kesme eğitimine başlarız dedi. Rahatladım biraz, çünkü bu periyottan çok memnunum böylece 2 yaşına kadar bile emziririrm.

Balı nasıl verdiğimi söyledim, OK dedi böyle verebilirsin.

Şimdi asıl en önemli konuyu sona bırakmıştım. Hav havlarımızı gösterdim, senin çok bağlandığını, başka bir çocuk istediğinde vermek istemediğini, eğer elinden alırsa çok sinirlendiğini, hatta 2 gün önce gece resmen uykudan uyanıp HAVHAVlları sorduğunu, çünkü o gün elinden alındığı için çok etkilendiğini düşündüğümü söyledim.
Alan kişininde bir bebek olduğunu ve ona karşı nasıl bir tutum içinde olmam gerektiğini sordum. Diğer oyuncakların için çok sorun olmadığını ama bu ikisine çok farklı baktığını anlattım.
Çok normal asla vermek zorunda değilsin dedi, ayrıca başka bir bebek onun oyuncağını alıyorsa sizde onun oyuncağını alın dedi. Böylece ben veriyorum ama o da bana veriyor diye rahatlar dedi. Ama ne demek istediğimi o kadar iyi anlamışki, HAVHAV ları vermek istemiyorsa ASLA VERMEYİN çünkü onlarla özel bir bağı olmuş, vermek istemezse VERMESİN dedi.Çok rahatladım çünkü nasıl bir tutum izleyeceğimi kestirememiştim.

Bu aylıkta bu kadar ufaklık. 6 hafta sonra tekrar görüşelim dedi..



Hiç yorum yok: