Canımmmm Ailemmmm

Canımmmm Ailemmmm
Hayatımın Aşkı..

2 Mayıs 2012 Çarşamba

"Değerler ve Değerlerin Çocuğa Aktarımı"

Cumartesi günü Gymboree de yapılan "DEĞERLER VE DEĞERLERİN ÇOCUĞA AKTARIMI" seminerine katıldım ufaklık. Sema Yüce tarafından veriliyodu gene. Seni sabahtan ananneye bıraktım, baban öğlen alacaktı. Biz Canan teyzenle seminerdeyken, sizde babanla beraber Onur Amcan ve Ateş'le buluştunuz ve tam bir erkek erkeğe muhabbeti yaptınız. ( ilk defa erkek erkeğe takıldınız aslında o günü çok isterim baban anlatsın buraya yazarak. Bakalım ikna edebilirsem:)) )

Seminere geliyim artık, Sema hanım seminere niçin katıldığımızı, konunun mu ilgimizi çektiğini sordu. Ben tamamen kendimi anneler arasında iyi hissettiiğmi, ayrıca seminerden çok keyif aldığımı, konunun dışında da başka konulara değindiğimizi ve annelerle ortak bir paylaşım içinde olmaktan son derece mutlu olduğum için katıldığımı söyledim. Aslında çoğu annede bu düşüncede katıldığını belirtti.

Sema hanım ilk olarak bizi biz yapan 10 tane değerimizi sıralamamızı istedi. Daha sonra bu değerleri kimden aldığımızı sordu. Ben tam 10 tane değerimi yazdım geröektende ilerde seninde bu değerlere sahip olmanı çok arzu ederek. Ve ben tüm değerlerimi annemden ve babamdan aldım. Tıpkı seninde ilerde baban ve benden alacağın gibi.

Daha sonra bir hikaye anlattı bize. Hikayeye göre, Ayşe ve Galip adında iki tane genç birbirlerini seviyorlarmış derenin ayırdığı iki tane köyde karşılıklı olarak oturuyorlarmış. Ayşe Galip'in yanına gitmek için tekneci Namık'ın yanına gitmiş beni götürürmü diye o da tek şartla kendisini götüreceğini söylemiş eğer onunla yatarsa... Ayşe arkadaşı olan Basri'nin yanına gitmiş akıl almak için ama Basri hiçbir fikri olmadığını söylerek onu göndermiş. Ayşe Namık'ın istediğni yapmış ve Galip'in yanına gitmiş. Galip'e dürüstlük namına herşeyi anlatmış fakat Galip onu terketmiş. Ağlayarak köye dönerken Kemal diye birine denk gelmiş, Kemal olanları sorduğunda Ayşe anlatmış ve Kemalde Namık'ı dövmüş.

Şimdi bu hikayeye göre karakterleri en tahammülsüz bulduğunuz sıraya göre sıralayın dedi. Herkes sıraladı ve ne anlama geldiğini açıkladı.

AYŞE: AŞK

NAMIK:NAMUS

BASRİ:BİLGELİK

GALİP:GURUR

KEMAL:KIZGINLIK (İlerde sende kendin yaparsın artık)

SEMİNERDEN ALDIĞIM KISA KISA NOTLAR:

Değerlerimiz; nereye gidip gitmeyeceğimizi gösteren pusulalarımızdır, güç kaynaklarımızdır.

Çocuklarımıza değerlerimizi aktarırken ÖDÜL YADA CEZA uygulayamayız. Aksi sonuçlar doğurur.

Değerlerimiz ancak İHTİYAÇ, ALGI, ESNEKLİK gibi gereksinimler ortaya çıktığında DEĞİŞEBİLİR.

Değerlerimizi aktarırken BEN DİLİYLE KONUŞMAK, DİNLEMEK yetmez. Israr asla etmemeliyiz, sadece 1 kere söylemeliyiz.

Çatışma olmayan ilişiki sağlıklı bir ilişki değildir.

İlişkilerimizde kavga etmeyi iyi bilmek gerekiyor.

Ne kadar çok çatışmayı etkili yoldan çözdüğümüz ÖNEMLİDİR.

ÇOCUĞUNUZA DEĞERLERİNİZİ AKTARIRKEN,

1- MODEL (ÖRNEK) OLMAK GEREKİR. ( AYRICA ÇOCUĞUNUZLA ETKİN BİR İLİŞİKİNİZİN OLMASI GEREKİR

2-DANIŞMAN OLMANIZ GEREKİR

VEEE ŞUNU ASLA UNUTMAYIN..

TANRIM BANA DEĞİŞTİREMEYECEĞİM ŞEYLERİ KABUL ETMEK İÇİN SUKUNET, DEĞİŞTİREBİLECEKLERİMİ DEĞİŞTİRMEK İÇİN CESARET, İKİSİNİ BİRBİRİNDEN AYIRT ETMEK İÇİN AKIL VER!!

Seminer çok güzeldi ufaklık, benim ise seminerin sonunda en çok farkettiğim. İlerde bizim değerlerimize ters düşen birşey yaparsan eğer, seni asla kendi haline ve yanlız bırakmayacağım. Her zAMaN ama her zaman ANNEN OLARAK yanında olacağım Kararlarına saygı duyacağım.

Hiç yorum yok: