Canımmmm Ailemmmm

Canımmmm Ailemmmm
Hayatımın Aşkı..

6 Mart 2012 Salı

12. AY BİTTİ

Evet ufaklık sen artık bebek değil bir ÇOCUKSUN. Önceden bana söylerlerdi de inanamazdım bu çocuk doğum gününden sonra bir anda değişecek diye GERÇEKTENDE ÖYLE OLDU SEN ÇOK DEĞİŞTİN HEMDE ÇOK.
Bir birey olduğunu bana defalarca anlatmaya hatta kabul ettirmeye çalışıyosun anlamış olacaksın ki evdeki kavga sayımız bir hayli arttı.

12. ay bittiğinde genel olarak,

-Deneme yanılma yöntemiyle basit sorunların üstttesinden geliyosun çorabını, ayakkabını çıkarabiliyosun, yere düşürdüğün herşeyi her şartta alabiliyosun.

-Nesne sürekliliğin gelişti. Üç kaptan birinin altında olan nesneyi mutlaka buluyosun. Baban sana eskinin BUL KAROYU AL PARAYI oyununu oynatıyo ya ordan :)))

-Görsel farkındalığının artmış olması gerekiyomuş yani ters bir nesneyi düze çevirmen gerekiyomuş. Açıkçası ufaklık hiç dikkat edemedim, belkide yapıyosun ama ben görmedim :((

-Günlük rutin yaptığımız aktivitelerin farkındasın.

-Sana söylediğimiz nesneleri parmağınla gösterebiliysosun hatta istediğin ama uzanamadığın herşeyi parmağınla gösteriyosun.

-Ver-al-göster yapabiliyosun.

-İlk kelimelerini uzun zamandır söylüyosun. ( anne-baba-ananne-dede-nü-dıgıl dıgıl)

-Müzik ritmine acayip acayip eşlik ediyosun hemde acayip :)))

-Azıcık yürüyosun

-El tercihin daha belli olmadı ama galiba SOL. ( Baban öyle iddaa ediyor)

-Anne yardımıyla kalem tutup karalama yapıyosun

-İtme ve çekme anneye, babaya ve sevmediğin oyucaklara yapıyosun

-2 nesneyi birbirine vurup ses çıkarıyosun hemde MUTLULUKLA

-Tanıdığın herkesin kucağına gitmek için ellerini açıyosun

-Oyun sırasında arkadaını taklit ediyosun ama oyuncağını çalarak:))

-Yemek seçmeye başladın ( eb büyük kavgamız)

-Mutluluğunu ve mutsuzluğunu çok net ifade ediyosun.

Ayrıca, artık çocuğum diye bastırıyosun. Bunlar adım adım dergisinden edindiğim bilgiler bebeğim. Bakalım bundan sonra nelere imza atacaksın??

Hiç yorum yok: