Canımmmm Ailemmmm

Canımmmm Ailemmmm
Hayatımın Aşkı..

22 Mart 2012 Perşembe

13-14 Ay Kontrolü

22.03.2011 ( 13 ay 1 günlüksün)
Daha konuşmaya başlamadan önce şikayet ettim babanı. Babanın çok kuralsız olduğundan, sen ne derden herşeyi itirazsız yaptığından bahsettim. OLMAZ dedi. Bu hafta baban iş nedeniyle şehir dışında olduğu için gelememişti. Bi dahakine mutlaka gelsin dedi. Çok kızıcam ona diyede ekledi. Ama bu arada da son derece takdir ettiiğini, sana olan ilgisini ve davranışlarını ÇOK AMA ÇOK takdir ettiğinide söyledi.
Gelelim muayeneye, hastalığının geçmediğini söyledi, sağ kulağında su birikintisi var dedi. 4 gün boyunca günde 3 kez VENTOLİN+SERUMFİZYOLOJİK verelim. 4 günün sonunda bakalım hala geçmediyse antibiyotiğe başlayacağız dedi.
Alerjinden bahsettim. Bacaklarında gene kızarıklıklar ve kurumalar çıktı, ayrıca gece uykuların çok düzensiz olduğu için peyniri gene kestiğimi söyledim. Geri kalanını alerji doktorumuzla görüşeceğiz..
Beslenmemizi anlattım çok beğendi, ayrıca blendırı artık kullanmadığımada şaşırdı ve en iyisi dedi.
Gelelim davranışlara;
1-2 yaş
DÖKER, ATAR, FIRLATIR, KIRAR, KIZAR, AĞLAR, BAĞIRIR, VURUR, ÇİMÇİKLER, HIRSLIDIR, BENCİLDİR, HAYIRI SEVMEZ..
1- Enerjileri çoktur.
2-Dikkati kısadır.
3- balık hafızalıdırlar
4- tehlikeyi bilmezler
5- Mantıkları yoktur
6- Öğrenecek çok şeyin olduğunun farkındadırlar
7- Beyinlerinin %90'ı gelişmiştir.
8- keşfediyor
9- Kişiliği gelişiyor
10- Bebek ve ebeveyn arasında bir SAVAŞ BAŞLAMIŞTIR.
Gündüzleri normalken, haftasonları ve akşamları içine cin girmiş gibi DEĞİŞİK olurlar.
peki biz ne yapalım????
SINIRSIZ ÇOCUK: Öfkeli, sevgisiz, saldırgan, ileride de uyuşturucu ve alkol bağımlısı olur.
SINIRLI ÇOCUK: Mutlu, sevecen, özgüveni yüksektir.
SINIR=HAYIR
YapMA deme sakın çünkü ma ekini duymaz sadece YAP duyar.
1- çok hayır deme
2-öngörülü ol.
3-uzun uzun negatif cümle kurma
4- hayırları sadece TEHLİKELİ VE GÖRENEKLİ ŞEYLER İÇİN KULLAN. Mesela,
Bizim evde,
Çiçek kopartılmaz
Kitap yırtılmaz
Çöpe dokunulmaz
Büyüklere Vurulmaz
5- 2 yaşa kadar 30- 40 adet farklı nesne-olay-obje için HAYIR de.
6- Bağırmak serbest. Ben dilini kullan
BEN ÇOK KIZDIM DE, BENİ ÇOK KIZDIRDIN DEME.....
7-SUÇLAMA-YARGILAMA
8-ANNE-BABA AYNI DİLİ KONUŞUN DEDİ.
9-TEHDİT, RÜŞVET YOK
10-SAKİN-PİŞKİN VE KARARLI OL.
11-SİMGE KULLANMA
HAYIR DEDİĞİNDE 4 FARKLI ŞEKİLDE TEPKİ VERİR
1-DURAKLAR
Durakladığı an dikkatini başka yöne çek.
2-AĞLAR
Bırak ağlasın, gözünün içine bakma, ağlama deme, hatta 2-3 dakika ağlamasına izin ver. Sonra dikkatini başka bi yana çevirmeye çalış sakince.
3-KAVGA EDER-KÜFÜR EDER GİBİ BAĞIRIR
Deşarj olma şeklidir, iyidir, bırak müsade et.
4-VURUR
Elini tut, gözüne bak VURMAK YOK de ve indir kucağından.
Kendine vurursa, saçını başını yolarsa, kendini yere atarsa, başını duvara vurursa, kusarsa, seni TEHDİT ediyor demektir. TRİBÜNE OYNAR. ARKANI DÖN VE DIŞARI ÇIK.
POZİTİFLİKLERİ ÖDÜLLENDİR. YÜREKLENDİRMEK İÇİN ALKIŞLA, VE ÖVGÜ DOLU CÜMLELER KULLAN.
Bu ay alınacak oyuncaklara gelince ufaklık,
-Sopalar ve halkalara bayılır.
-Sihirli kulelere bayılır.
-YAZI TAHTASI
-KOCAMAN PELUŞ OYUNCAK
-masal diişbirliği nlemez
-KART,BROŞÜR,DERGİ
-ELEKTRİKLİ SÜPÜRGE,
VİLEDA
EL BEZİ VER ELİNE. burayı temizleyelim de. Getir-Götür işleri yaptır.
-Ksilofon
-Çekiç-top oyunu
-TOP
-KENDİNE AİT ÇANTASI OLSUN.
Bu ayki muaynede benim için çok iyi oldu canım. Babanla hemen işbirliğine girmeye karar verdik.
Alev bide kitap önerdi,
PROF. DR. YANKI YAZGAN
pROF.DR. ATALAY YÖRÜKOĞLU ( hemen yarın alıyorum)

Hiç yorum yok: