Canımmmm Ailemmmm

Canımmmm Ailemmmm
Hayatımın Aşkı..

13 Mart 2012 Salı

İnek Sütü Alerjisi 2

12 Mart Pazartesi günü Prof. Dr. BÜLENT ŞEKEREL (Alerji doktorun) de randevumuz vardı. Tam 6 ay geçmişti son görüşmemizden. Alev'in bizden istediği tam kan, tam idrar, ve alerji testlerinin sonuçlarınıda götürdük yanımızda. Hepsine teker teker baktı. Test tarihi 2 şubattı ama tekrar test istemedi. Öncelikle gittiğimizde sen bronşit olduğun için biraz huysuzdun ama oraya gidipte oyuncakları görünce biraz neşen yerine geldi.
Ona süt diyeti yaptığımı, hiç bi şekilde süt ürünü tüketmediğimi hatta AY ÇEKİRDEĞİ, ANTEP FISTIĞI ve CEVİZEDE alerjin olduğunu farkettiğimi söyledim. Çünkü diyet yaparken günlük ne yediğimi teker teker takip ettiğim için hemen anlayabiliyodum neye tepki verdiğini. 2 şubatta test yaptırdım ve süt alerjisinin derecesi düştüğü için PEYNİR denediğimi ve o günden bu günede peynir yediğimi, bu kararı Alev'le beraber aldığımızı söyledim. Ayrıca 1 kere sütlü tatlı yediğimi hemen reaksiyon verdiğini anlattım. Fakat hala sana hiçbir şekilde süt ürünü vermediğimi peynir ve yoğurtu bile denemediğimi söyledim.
Öncelikle ona gelmeden bişeyleri denememi kendim bile olsa yanlış bulduğunu çünkü herhangi bir reaksiyon verme ihtimali olduğunu ve olursada evde sıkıntı yaratabileceğinden bahsetti. ( bu konuda kendisine kesinlikle katılmıyorum çünkü daha önceki muayenede ANNE en iyisi kendi bilir zaman zaman mutlaka denemeler yapalım en iyi bu şekilde anlayabiliriz demişti. Ben şanslıyım ki seni emzirdiğim için önce kendim yiyip, sendeki reaksiyonuna bakıyorum)
Alerjinin daha önceki muayenede de söylediği gibi bugün var olup, yarın olmayacağını yada tam aksi şekilde olabileceğini söyledi. Yapılan test sonuçlarına %100 güvenmediğini söyledi. Biz her zaman yedirir bakarız dedi. Ama tabi bunu kendi muayenehanesinde....
Alerji derecesinin önemli ölçüde düştüğünü ama bazen bu sonucun doğru olmadığını ama % 70-80 oranında doru olabileceğini söyledi.
Bu arada senin ATOPİK DERMATİT bir cilt yapın olduğunu ve daha önce söylediklerini yapıp yapmadığımı sordu. Hepisini yaptığımı söyledim. ( banyo, krem, nemlendirme,özel deterjan kullanma, 2 kere durulatma....)Fakat vücuttaki her tepkinin de sütten olmadığını vücuttaki kuruluğu artıran başka faktörlerde olduğunu söyledi.
1-ALLERJEN YAPI
2-KURULUK ( Başka bi eve, şehre falan gittiğinde kuruluk ve nem oranı önemlidir dedi)
3-AŞIRI RUTUBET ( Evdeki akvaryum sırf bu yüzden gitti)
4-İNFEKSİYON
5-TAHRİŞ ( fazla kaşıma)
6-AŞIRI TURUNÇGİL TÜKETME YADA ÇİĞ DOMATES
7-MEVSİMSEL DEĞİŞİKLİK
8-STRESS ( Bebeklerde olmaz ama evdeki durumdan etkilenebilirler dedi)
Yani her zaman sütten önce bu verilerde aklına gelsin dedi. Alev diş çıkarma dönemlerinde alerji artar demişti ama Bülent Hoca ASLA OLMAZ dedi !!!!!!
Sonuç olarak benim kafam gene allak bullak oldu bu konuşmadan, tek rahatladığım şey bu alerjinin geçmeye başladığı inşallah emme eylemi bittiğinde bununda bitmiş olacağı.
Bülent Bey süt alerjisinin kesin geçip geçmedeğine ise 23 Mart Cuma kendi muayenehanesinde SÜT vererek bakacağını söyledi. Bu test tam 5 saat sürecek ve 15 dakikada bir dozunu artırarak sana süt vereceğiz bakalım nasıl tepki vereceksin? ( herhangi bir reaksiyona karşı kendi denemek istedi)
'3 Marta kadar bana peynir ve yoğurt serbest ama sana ASLA ufaklık. Test sonucuna göre inşallah artık sende herşeyi yiyebileceksin bebeğim...

Hiç yorum yok: