Canımmmm Ailemmmm

Canımmmm Ailemmmm
Hayatımın Aşkı..

15 Mart 2012 Perşembe

Bronşit Geri Geldi :(((

Cumartesi günü hafif bi öksürük vardı sende, ( daha önceleri Alev'e öksürüyor dediğimde saatte kaç kere diye sorduğu için artık sayıyorum) ama böyle saatte 1 bazen iki kere falan. Çok önemsemedim, bu aralar salyan çok olduğu için sürekli boğazına kaçıyor ondan falan diye düşündüm. Anannen, teyzenle beraber dışarı çıktık biraz gezelim diye. Sen başlarda çookkkk iyidin ama tam eve dönecekken öksürüğün çok arttı. eve geldiğimizde de sık sık öksürüyodun hemen kuşburnu çayı yaptım sana, gece rahat uyudun hatta hiç öksürmedin. Pazar sabah kalktığımızda öksürüğün devam ediyodu ama gene TOK bir öksürüktü. Hemen 9 da Alev'e msj attım 2 gündür öksürüyor diye. Alev hemen aradı, eve çağırdı bizi. Valla korktum hemen gelin deyince açıkçası. Apar topar hemen gittik. Evet bronşit geri gelmişti, bir anda sıkıştırmış Demir'i dedi. Öyle dedim bir anda hastalanıyor bu çocuk. Öksürüğün oraya gidince daha da sertleşti. Hemen VENTOLİN+SERUMFİZYOLOJİK buhar verdı. ( 1.5cc+1cc) Ateşi olmasada IBUFEN günde 3 kere verin dedi. Çünkü boğazı çok kızarık acısını alır dedi. Buharı da 6 kere verin dedi.
Bu arada hemen eve gidin yarım saat arayla 2 defa buhar verin ama bu 2 seferi VENTOLİN +PULMİCORT NEBUL ile ver dedi. Pulmicort nebul kortizon içerir diye korkma 2 defa solumayla öyle kortizon almaz dedi. Bu arada DOKTOR ANTİPATİSİ oldu sende. Kendini kesinlikle muayene ettirmiyosun, bu aralar sık sık doktordu, aşıydı, kandı falan derken resmen FOBİ oldu sende.
Ordan çıkar çımaz 4 tane nöbetçi eczane gezdik ama bulamadık PULMİCORT NEBUL'u. Diğer tüm ekipmanlar zaten evde vardı.
Eve geldik hemen yarım saat arayla sana buharı verdik. Arkasından bide güzel mercimek çorbası rahatladın.
Sonra dışarı çıktık biraz hava alalım diye, sadece kuru bi öksürüğün vardı onun dışında gayet iyiydin. Akşam eve geldiğimizde de buharı ve ilaçlarını verdik yatırdık seni. İşte o gece başladı sıkıntıların, yarım saatte bir uyandın ağladın, burnun tıkandı, uyuyamadın, ama Allah'tan ateşin yoktu. Öksürüğün çok arttı ve acayipte sertleşti.
O gün Emine Yengemi çağırdım bende çünkü sen hastayken yalnız kalmaktan hoşlanmıyorum, korkuyorum ateşin çıkıcak diye. Ayrıca sürekli kucak istediğin için de sana yemek bile hazırlayamıyorum. Akşama kadar buharı verdik ama öksürüğün çok arttı. Öğlen bir ağlama krizi geldi sana, canın yanıyo gibiydi acayip korktum hemen babanı aradım o gelene kadar zor sakinleştirdim seni, o gelincede biraz rahatladın hatta uyudun bile. Akşama doğru ateşin artmaya başladı 38,39 hemen Alev'i aradım çünkü ateşin bir anda çıkmaya başladı. Derece olarak brother max almıştım, geçen seferki ateş hastalığında hacettepe ve güvende ölçtürdüğüme göre 1 derece eksik çıkmıştı ordan tecrübeliyim hemen 1 derece artırıyorum. En son 39.8 gördüğümde, alev'i aradım, hemen banyo, paranox tam fitil ve eş zamanlı ıbufen dedi. Hemen yap çünkü bu çocuğun ateşi yükselicek dedi. Hemen yaptım ve ateşi düşürdüm. Yatana kadar ilaçları verdim, buharı yaptım. Oda ısını tamamen düşürdük. Öylece yatırdık seni ama gene her yarım saatte bir uyandın. Öksürdün, tıkandın en önemlisi ateşin çıktı gene ama neyseki gece bi ıbufen daha verdim ve düştü.
Sabah sert öksürükle başladık gene ama ateşin yoktu allahtan. Akşama doru Alev'e msj attım, öksürük çok sertleşti, ateş yok çocuğun ağzı balgam dolu diye. Tavegely verdi. 12 saatte bir 2 kere yarım ölçek diye.
Yatırmadan tavegely verdim. Ama sen gene tüm gece uyandın, yarım saatte bir. a
Ateş azıcık vardı ama hemen geçirdik. Sabah kalktığında gene boğazın dolu dolu kalktın , öksürmekten harap oldun, balgam var biliyorum ama bi türlü çıkaramadık. Buharını verdim, tavegely verdim rahatladın ama. Öksürüğün biraz daha yumuşadı, akşama daha iyiydin. Rahat bi uyku yudun gece tabi bizde:)))
Sabah gene hırıltılı uyandın, huysuzdun da ama neyseki daha iyisin bebeğim.

Hiç yorum yok: